pühapäev, 31. august 2008

WALL·E



Igal aastal käin kinos vaatamas ka mõnd, tavaliselt 2, animatsiooni. Viimased valikud on olnud sellised: "Kung Fu Panda", "Happy Feet", "The Simpsons Movie", "Over the Hedge". Neist ainukesena on väga meeldinud Simpsonid, mis on ikka tõeliselt vaimukas. Kui Filmimöla tiim ja Soprano "WALL·E't" kõvasti kiitsid, tekkis ka mul väga suur huvi. Niisiis otsustasin, et aasta teiseks ja vist ka viimaseks anima-elamuseks kinos peab olema just seesamune film.

See animatsioon jutustab loo üksikust robotist nimega WALL·E, kes unistab kaaslasest, keda armastada. Jah, tegu on tundeid omava robotiga. Nagu arvata võib, kohtabki ta oma elu armastust. Aga olukord pole sugugi nii lihtne ja roosiline. Et teise südant võita, peab peategelane igast seiklusi läbi elama. Kogu see lugu peaks olema ju südamlik ja panema peategelaste vahelisele suhtearengule kaasa elama, seda enamuse jaoks. Kuid paraku minu hinge see ei puudutanud niivõrd. Ma ei saa midagi teha, aga ei mulle ei paku pinget kahe masina vaheline väga naiivne ja ulmeline armastuslugu. Mitmes kohas hakkas mul igav. Samas sai õnneks ka üks jagu nalja, eriti just alguses olevas dialoogivabas osas. WALL·E on küll iseenesest väga armas ja tore tegelane. Tema tegutsemist on väga lahe jälgida (oh, seda uudishimulikkust). Siiski üldjoontes jäi filmi sisu minu jaoks kuidagi liiga naiivseks ja lapsikuks.

"WALL·E" kõige parimaks küljeks on pilt. Uskumatu, kui detailselt on kõik välja joonistatud. Seda Pixari tüübid juba oskavad! Visuaalne külg on ikka tõesti super. Vahepeal jälgid suu ammuli kogu seda Pixari maagiliselt joonistatud maailma. Kõike seda peab kindlasti suurelt ekraanilt nägema (mitte väiksest arvuti kuvarist).



Olen jõudnud järeldusele, et kogupere animatsioonid ei ole mulle mõeldud. Paraku pean nii ütlema ka "WALL-E" kohta, kuigi sel linateosel on ka palju häid külgi. Olles kuulanud/lugenud mitmeid ülevaateid ja arvamusi, mis kõik on olnud väga kiitvad, on tegelt väga kahju, et film ei vaimustanud mind nii eriti. Ma usun, et kui mul endal oleks väikesed lapsed, vaataks kindlasti hoopis teise pilguga selliseid multikaid. Tegelt on "WALL-E" väga hea film. Olen üle 50% kindel, et parima animatsiooni oscar on tulemas. Lihtsalt viga on minus, et ei oska seda suurt hinnata, viga ei ole filmis.
6/10

Kommentaare ei ole: