pühapäev, 30. märts 2008

4 Luni, 3 Saptamani si 2 Zile



Kui viimati vaadatud film "Definitely, Maybe" on olemuselt kerge meelelahutuslik komöödia, siis "4 Luni, 3 Saptamani si 2 Zile" ehk "4 kuud, 3 nädalat, 2 päeva" on totaalselt teistsugune. Selles Rumeenia filmis juba nalja ei mõisteta. Aga mulle, kui väga omapärase maitsega filmihuvilisele, meeldivad mõlemad linateosed!

Kui mulle meeldib teinekord kuulata rasket rokkmuusikat, siis niisamuti on vahel isu eriti raskete fimide järele. "4 Luni, 3 Saptamani si 2 Zile" on tõeliselt raske ja valus, kuid samas pakub ka pinget. Tegu on sellise nii öelda nišši filmiga, mis kindlasti on meelt mööda väga vähestele. Film räägib aborditegemisest riigis, kus see on keelatud. Tegu on väga karmi ja realistliku draamaga. Kui oleks minu otsustada panna vanusepiirang, siis oleks see vähemalt "keelatud alla 16-aastastele". Üks stseen on nii räige, et isegi mina pidin silmi kissitama, et mitte kõike ekraanil olevat näha. Samas see stseen oli kindlasti õigustatud, kuna see lisab filmile realistlikkust ja aitab paremini sisu selgitada.

"4 Luni, 3 Saptamani si 2 Zile" on selline film, mida ma küll kellegile soovitada ei julge, kuigi mulle endale see meeldib. Kui nüüd, keegi otsustab filmi ära vaadata, siis peab ta kindlasti teadma, mis sorti asjaga tegu on. Ütleks isegi, et sellise kõheduse vaatamiseks tuleb ennast nii öelda ette valmistada. See film šokeeriks üsna julmalt kindlasti paljusid.

Ma teadsin enne filmi nägemist, millega tegu on, kuid päris sellist tulemust ma ei oodanud. Kartsin, et asi kipub liiga sürriks ära minema. Et on palju selliseid stseene, kus sisuliselt midagi ei toimu ja keegi lihtsalt pikalt passib ühte kohta. Õnneks päris nii see ei olnud. Oma tempo on täiesti olemas ja pinget ka jagub.

Ainsaks tähelepanuväärsemaks miinuseks, mida oskan praegu välja tuua, on kaameratöö. Pilt on just välitingimustes kohati natuke liiga hüplev ja ähmane. Mõned stseenid on nii filmitud, kus näitab kuskile liikuvat peategelast kogu aeg niivõrd suures plaanis, et ei saagi üldse aru, kus ta viibib, ja see häirib. Kui mõned stseenid välja jätta, pole siiski kaameratööl väga viga.

Kui paljud blogijad, kes panevad ka hindeid filmidele, väldivad täishinde poolitamist, siis mina ei suuda seda. Teinekord olen nii kahe vahel, et lihtsalt peab panema komaga hinde. "4 Luni, 3 Saptamani si 2 Zile" puhul on sama lugu. No nii hea film see pole, et "10" panna. "9" oleks ka vast natuke liig, kuna sellise hinde sai näiteks "There Will Be Blood", millele käesolev linateos jääb ikkagi alla. "8" aga on ehk nagu liiga tavaline hinne. Seega otsustasin poolitada.
8,5/10

2 kommentaari:

Soprano ütles ...

Hindamine on raske tean. Ma ei oska siiani õigeid hindeid anda. Et ärge minu punkte kuigi tõsiselt võtke. No enam-vähem üritan. Poolikute hindamisega läheks asi veel raskemaks. Siis oleks 19 hinde vahel valida.
4 3 2 tahan näha millalgi.

Raul ütles ...

Jah, ega see õige hinde panemine lihtne pole. Siiski hinne näitab enam-vähem ära, kuidas film meeldis.

4 3 2 on selline film, mis sind külmaks ei jäta. Kas meeldib, see on iseasi. Kui ole ära vaadand, siis kindlasti kirjuta ka oma blogis sellest ;)!