pühapäev, 22. veebruar 2009

Frost/Nixon


"Frost/Nixon" osutus teiseks tänavu aasta parima filmi oscari kandidaadiks, mida olen siiani näinud (esimene "The Curious Case of Benjamin Button"). Kahju, et ülejäänud kolme ei õnnestu enne auhinnagaalat näha. 2 aastat tagasi õnnestus kogu viisik enne oscareid ära kaeda. Aga noh, mis teha :(. Filmipiraatlusega ma ei tegele, seega jääb nii!

Lühidalt sisu kohta öeldes, on filmi põhisündmuseks 1977. aastal toimunud intervjuu David Frosti (küsitleja) ja 3 aastat varem presidendi kohalt tagasi astunud Richard Nixoni vahel. Oma ametiaja jooksul oli mees palju vigu teinud ja selle intervjuuga üritas ta oma mainet parandada. Kõige tulisemaks teemaks osutus kuulus Watergate'i skandaal. Kuna mul ei ole kombeks sisust pikalt rääkida ja spoilerdada, siis rohkem ei ütle täpsemalt midagi. Minge kinno vaatama!

Kartsin, et film on liiga poliitiline. See teema lihtsalt ei paelu mind suurt. Aga selles suhtes polnud hullu. "Frost/Nixon" on korralik film! Huvitav oli jälgida seda kahevõitlust küsitleja ja vastaja vahel. Hämmastav, kui pingeliseks võib üks intervjuu poliitikuga kujuneda. Mina ei teadnud enne üldiselt suurt midagi Nixoni äpardusdest ja Watergate'ist, aga ikkagi oli kaasahaarav.

Ma nautisin eriti näitlejatöid, mida pakkusid Frank Langella ja Michael Sheen. See, kuidas Frank Langella esines Nixonina läheb filmi ajaloo klassikasse. Oscari nominatsioon ka igati teenitult käes. Tegelt isegi rohkem veel läks mulle korda Michael Sheeni esitus, kes tõesti säras oma rollis. Küllaltki raske osaga sai ta väga veenvalt hakkama. Näitlejatest veel rääkides, ei saa ka mainimata jätta, et Rebecca Hall näeb nii pagana kuum välja. Ka lavastus on tasemel. Kohe näha, et Ron Howard on oma ala tipp. Kaameratöö on korralik ja üleüldse on tehniline teostus iga nurga pealt väga kõva - kohe nauding oli vaadata.



Kui oleksin poliitikast süvitsi huvitatud, oleks hinne veel kõrgem.
8/10

Kommentaare ei ole: